Legile se schimba, elevii raman.

Nu sunt eu la zi cu informatiile, dar cum se spune: mai bine mai tarziu decat niciodata. Citisem acum cateva ore pe net urmatoarea informatie din partea secretarului general al FEN:

„Elevii vor putea face trei ore de sport, una care e trecută în trunchiul comun, obligatorie pentru toţi, iar celelalte două ore în baza unor declaraţii ale elevilor şi părinţilor, pot fi susţinute în ansambluri sportive sau în echipele reprezentative. (…) Însă nu toţi copiii vor participa la aceste ore, pentru că nu toţi sunt apţi pentru echipele reprezentative. Cei care nu fac, probabil vor avea o medie mai mică. Nu e nimic stabilit deocamdată, se lucrează.”

Vreau sa inteleg, dar chiar nu pot. Cand am intrat intr-a IX-a, la prima ora de sport mi s-a specificat clar ca intrarea intr-o echipa de volei/handbal/basket/fotbal a scolii este facultativa si nu imi afecteaza nota. Nu totul tine de a fi apt sau de probleme de sanatate. Poate ca eu nu excelez la proba de gimnastica sau alergari si probabil la volei sunt deplorabila. Recunosc. Ora de sport nu reprezinta o afinitate pentru mine. Plus ca profesoara ne-a spus ca inainte de a intrat intr-un „ansamblu” sportiv al scolii o sa fim evaluati si doar daca indeplinim cerintele vom fi selectati in echipa. Sa zicem ca eu nu am toate calitatile necesare acestui lucru. Si chiar nu am. Profa` stie acest lucru. Dar media mea de ce sa scada  doar pentru ca am o fobie fata de mingea de volei? Poate ca am aptitudini la alt obiect. Cum ar fi Lb. Romana.  Orele de sport/muzica/desen sunt considerate usoare si ajutatore in cresterea mediei. Dar cine stie; cu noile reglementari va trebui sa sustinem teste la muzica si sa fim ascultati din teoria culorilor. Ministrii educatiei sunt schimbati asa de des, de parca ar fi propriile mele perechi de cercei ( ps: am dezolvtat o manie pt cercei 😛 ).

Dar, de ce ma mir? In Romani(c)a totul e posibil. Si ce mai conteaza… 31 de ore in schimbul a 32. Macar de faceau o schimbare vizibila… Nu una care sa ne solicite mai mult.

8 gânduri despre “Legile se schimba, elevii raman.

  1. Tu spui asta, insa nu ai gandit-o prea mult. Ai observat cumva ca tendinta de a manca tampenii si de a sta numai in fata calculatorului e intr-o cintinua crestere? E usor sa critici sistemul, insa trebuie sa gandesti putin inainte. Oricum, o sa vezi totusi ca nu o sa fie nimeni absurd sa te puna sa joci volei daca nu poti tine mingea in mana. Insa poti alerga.. Sa stii ca nu te omoara. E vorba de sanatatea ta. Sper sa nu o vezi ca pe o ofensa ci ca pe o alt mod de a privi lucrurile. 🙂

  2. @Bogdan: Nu ma deranjeaza ora de sport in sine si nici alergarile. Doar ca nu mi se pare corect sa am media mai mica pentru ca nu fac parte din echipa scolii. Incalzirea o accept :P. Dar nu si restul. 😉

  3. 😛 Aici iti dau dreptate. Aveam si eu fete in clasa care, sa zicem asa.. nu erau „as” la sport, si nu mi se parea corect sa aiba medie mica din cauza asta. Aici ai o singura varianta. Aici singura scapare e sa te inteleaga proful/profa: „Doamna.. stiti.. fac asta, asta, dar.. nu ma prea pricep la asta. Se poate sa fac doar..” 🙂 Asta e. Hai, poate scapi 🙂

  4. Am incercat, dar no. :)) Ora de sport ar fi mai placuta daca in locul flotarilor am face tae-bo, fitness sau aerobic. Ceva util si placut. 🙂

  5. Probabil nu o sa ma crezi, insa am incercat. Eu am facut dans sportit vreo 2 ani si jumatate i i-am propus profului sa fac eu incalzirile si sa le arat cate ceva colegilor. Dar.. baietii sunt mai putin predispusi spre dans, iar proful nu a vrut sa auda de sport fara minge 🙂 .

  6. ”Mente sana in corpo sano” adica minte sanatoasa intr-un corp sanatos. Din pacate in scoli prea putin accent pe sport si prea putini dascali isi mai fac datoria ca la carte. cel putin la mine in liceu:). de exemplu la mine in liceu cei care dau bacul au note mari iar ceilalti sunt defavorizati. e o prostie.

Lasă un răspuns

