Dilemă

În ultimul timp am o mare dilemă. Noi toţi cunoaştem acele reclame de la tv, în care ni se prezintă calitatea produsului alimentar sau nu. Cum verbul zodiei mele este „a observa”, trebuie să anunţ ca acel asterisc mi-a atras atentia. Da, ştiţi şi voi acea * ce apare în colţul stâng, jos.

Să iau ca exemplu Dove, săpunul care “nu lasă urme invizibile” ca cel obişnuit.

Bineînţeles ca toţi fug la cel mai apropiat magazin pentru a cumpăra “noutatea” şi aruncă vechiul săpun pe motiv că ”nu e trend”. Reclama le-a produs câteva iluzii, căci undeva jos, în colţul drept, asteriscul se ascunde. Şi ce informează?

*dramatizare: depuneri de săpun obişnuit în apă dură

 

Cu un simplu search pe Google, aflăm că “apa dură este inutilizabilă”.E logic, dacă ştim puţină chimie. În concluzie, putem folosi săpunul obişnuit cu încredere căci nu vom găsi nici o depunere.

Am mai observat ceva. În pauza publicitară, un român cu accent stricat ne prezintă Nestea. E făcut din fructe, fără coloranţi artificiali, DOAR NATURALI ( tot coloranţi…) şi antioxidanţi. Dar mă întrebam: câte fructe au consumat? Îmi răspunde iar *.

*conţine doar 0,2% suc natural de fructe

 

Păi, lămuriţi-mă acum. Din 100%, doar 0,2%? Restul ce conţine? Antioxidanţi nu, coloranţi nu, posibil nici apă să nu fie. Deci?

 

 

Tot eu răspund: iluzii. Pentru a atrage clienţi, aşa-numiţii producători recurg la tot felul de “nimicuri”. Rău este faptul că românii cumpără: “ lasă că e mai sănătos decât Cola.” Asta se întâmplă din cauză că pe piaţă apar diferite firme cu produse “din ce în ce mai calitative”, iar unii pierd clienţi.

 

Nu aşa se învinge concurenţa, ci prin perseverenţă. În cazul acestor produse, nu perseverenţa e răspunsul, ci calitatea. Să încerce să ne ofere produse mai bune decât celălalt şi vor observa ce repede ajung în “top”.  

 

nestea_peach

Un gând despre “Dilemă

  1. mi se pare foarte tare.de multe ori am gandit la fel dar nu mi-a venit in cap sa astern pe hartie asta…am scris multe altele….si inca scriu deci tine-o tot asa;)

Lasă un răspuns

