Noi legi la orizont!

În ultimele luni toată lumea era agitată cu legile educaţiei. Ba se schimbă, ba rămâne la forma iniţială, ba se modifică parţial. Acum, au ajuns şi ei la o soluţie comună. Cu roşu e ce ne interesează. 😀

 Legile Educaţiei modifică bacul, curricula şi promovarea în universităţi

 –         învăţământ obligatoriu de 11 ani (primele zece clase plus grupa pregătitoare)
– evaluarea din doi în doi ani a elevilor: în clasa a II-a, a IV-a, a VI-a şi a VIII-a
– cont în valoare de 500 de euro pentru fiecare nou-născut, banii urmând a fi folosiţi în scop educaţional la împlinirea vârstei de 14 ani
–  restructurarea curriculei: doar 60% din ceea ce se va preda la clasă va avea aceeaşi formă în toate şcolile, 20% fiind lăsată la decizia şcolii, iar 20% la dispoziţia profesorului
– bacalaureat structurat în două etape: una în timpul celui de-al doilea semestru ce va consta în testarea competenţelor de comunicare şi a celor digitale şi una la finalul clasei a XII-a în care elevii vor susţine examen scris la trei materii
 – directorii de şcoli- aleşi prin concurs la nivelul unităţii de învăţământ, cu obligaţia de a se autosuspenda din funcţiile politice
 – promovare universitară pe baza competenţelor, şi nu a vechimii
– interdicţia ocupării funcţiilor de conducere în cadrul aceleiaşi catedre pentru rudele de grad I şi II
– ierarhizarea programelor de studii şi a universităţilor
 -libertatea senatelor de a stabili modelul asumat de universitate: tradiţional sau corporatist
– pedepsirea abuzului de autonomie universitară prin tîierea de fonduri, demiterea rectorului şi desfiinţarea instituţiei

 

Nu au realizat mari modificări. Cert este că eu nu cred ideea cu acel cont de 500 de euro. Le tremurau mâinile când adăugau câte 1 leu la alocaţie; şi să fim sinceri. E o sumă infimă faţă de ceea ce ne promit acum, cu noile legi. Absolvenţii de-a 12-a din 2010 vor fi şi ei folosiţi pentru “experimente guvernamentale”, aşa cum generaţia mea a fost “utilizată” pentru a observa efectele tezelor unice. Din punctul meu de vedere bacalaureatul la trei materii e o idee… bună. De ce să mai dau o probă în afara profilului meu? ( Ex: sport, geografie, istorie etc. ) Mi se părea destul de inutil. Eu, în patru ani, studiez biologie, chimie şi fizică. Ce rol mai au cele mai sus menţionate?

Restructurarea curriculei. Cu ce ajută această prevedere elevul? 20% e lăsat la dispoziţia profesorului. Mi se pare că se aseamănă cu acele capitole opţionale care se predau în funcţie de profil. 20% va fi decizia şcolii. Cum aşa? Profesorii de română vor  stabili lecţiile la matematică sau invers? Cred că rămâne tot la atitudinea dascălului ce predă la materia respectivă. Un mic calcul şi = 40% decide cel de la catedră. Dacă e unul îngăduitor, mai sare peste. Dacă nu, mai adaugă câte ceva.

Mai am o singură întrebare. În semestrul doi, anul acesta, vor fi aceleaşi legi? Sau le vor schimba în iarnă?  

Info:Gandul.info(click)

Anunțuri

2 gânduri despre “Noi legi la orizont!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s