Succesul, o artă?

“Succesul? Ireal, un punct dificil de atins. Iar pentru a cuceri topul avem nevoie de adevărate armuri dacice.”, am tinde să spunem. Însă acesta nu e motto-ul meu în viaţă. Mereu am crezut că pot fi mai presus de ceilalţi şi mi-am supraestimat puterile. Însă şi optimisul e o armă ce te ajută în lupta pentru cucerirea succesului. De-a lungul timpului am încercat să găsesc reţeta potrivită, deşi nu am ajuns la forma completă. În final am compus o listă a celor 7 lucruri ce definesc succesul sau piramida succesului:

  1. Ambiţia – prima pe listă şi cea mai importantă. Fără aceasta nu poţi construi treptele spre vârful piramidei succesului. Mai simplu, baza realizării. Ea este cea care îţi garantează împlinirea în toate aspectele vieţii.
  2. Perseverenţa – dacă am spune că ambiţia este lacătul uşii ce ne desparte de succes, atunci perseverenţa s-ar metamorfoza într-o cheie.
  3. Narcisism – este bine uneori ( nu mereu ) să te consideri centrul Universului. După ce îndeplineşti această cerinţă vei fi mai sigur pe tine. Nu te subaprecia în fiecare moment, căci dispare şi încrederea de sine.
  4. Optimism – cum să îţi lipseasca? Zâmbeşte, spune-ţi că totul va fi bine!
  5. Egoism – se poate folosi în cazuri de urgenţă. E bine să îl ai la îndemână. Nu se ştie niciodată când îţi va fi de folos.
  6. Muncă – ar trebui să stea lângă “ambiţie” şi ”perseverenţă”. Rolul său e poate mai important decât al celor enumerate mai sus.
  7. Atitudine – de ce nu? Nu vei câştiga nimic stând în lumea ta şi tăcând atunci când poate ai ceva important de spus. Îndrăzneşte!

E bine de ştiut că şi experienţa are rolul său. Însă la vârsta mea nu o pot adăuga, încă, în lista de mai sus. Aspectele enumerate sunt suficiente şi îmi aduc în fiecare zi cantitatea recomandată de fericire.

Un gând despre “Succesul, o artă?

  1. De acord, narcisismul combinat cu ambitia de multe ori nu dau rezultate bune asta in cazul in care esti si putin egoist. Optimismul este inselator, mai bine pesimist cu asteptari medii si reusite mari decat optimist cu dezamagiri pe masura.

    Off topic: Chiar toti v-ati inscris in campania Spune Da Indobito.. Nu drogurilor? Ganditi putin problema sau faceti asta doar pentru imagine?

Lasă un răspuns

