A world full of magic

Îmi place să citesc. Întotdeauna mi-a plăcut. Setea pentru lectură a fost alimentată înainte de a descoperi magia cuvântului. Poveştile fabuloase citite de mama în fiecare zi, până am ajuns să reţin fragmente întregi, mi-au arătat că Universul literaturii îţi poate oferi imaginaţie.

Am avut cărţi preferate care mi-au cunoscut lacrimile şi tristeţea, în care mi-am dorit să fiu personaj măcar o zi. “Legendele Olimpului” a fost citită de nenumărate ori, cu speranţa că mă voi regăsi într-o zeiţă. Pentru Rémi din “Singur pe lume” am udat multe pagini, în timp ce “Colţ Alb” m-a învăţat ce e tristeţea.

Şi am crescut. Împreună cu Jules Verne am vizitat toată lumea. Am făcut “Ocolul pământului în 80 de zile”, am stat “Cinci săptămâni în balon”, pentru ca apoi să poposim la “Castelul din Carpaţi”. După astfel de aventuri, am aşteptat finalul fericit din “Prinţ şi cerşetor” pe care la început o abandonasem. O altă carte pe care am citit-o cu plăcere a fost “Gargantua şi Pantagruel”.

M-am maturizat, în timp ce pasiunea pentru lectură creştea odată cu mine. S-au schimbat şi preferinţele, de altfel. M-am izbit de realitate în “Crimă şi pedeapsă” a lui Dostoievski, dar şi “Fructele maniei” mi-au pus în faţă lupta pentru a trăi. Elisabeth şi replicile sale acide din “Mândire şi prejudecată” au fost pe gustul meu. În “Ciuleandra” lui Liviu Rebreanu am descoperit tehnici psihologice, iar în “Adam şi Eva” mi-au fost relevate cele şapte vieţi umane. În “Scrisoare de dragoste”, “Steaua fără nume” şi “Nuntă în cer” am descoperit personaje ce se confruntau cu propriile sentimente. De ce nu aş recomanda “Ghidul nesimţitului”,  ce îţi înveseleşte ziua, dar şi “Labirintul” lui Kate Mosse care îţi oferă suspans.                                          

Aceste cărţi sunt o parte din mine, căci ele au contribuit la maturizarea mea intelectuală. Îmi pare rău că nu le-am enumerat pe toate, însă “secretul de a fi plicticos, este de a spune totul”. Le mulţumesc personajelor care m-au inspirat, însă meritul pentru ceea ce am dobândit este al părinţilor, căci ei mi-au format încă de mică un Univers literar.

Lasă un răspuns

