Entre l’enfance et l’adolescence

Îmi displace maturitatea. E perioada cea mai fadă a existenţei noastre. Atunci, totul se bazează pe instinctul de supravieţuire şi nu pe sentimentul plăcut de a fi susţinut de cineva. Însă până acolo, trebuie să mergem pe strada adolescenţei, care are multe semne de STOP impuse de societate. Nu mă gândesc la anumite lucruri imorale sau ilegale, ci la atitudinea de care ne putem folosi doar o singură dată, puerilitatea.

Mulţi consideră că ajunşi la 16 ani trebuie să ne asumăm şi să ne luăm în stăpânire noul caracter. Doar eu văd această vârstă ca o graniţă între două persoane? Între eu – copilul şi eu – adolescentul? Acum câţiva ani credeam că singura diferenţă dintre aceşti doi termeni e transformarea fizică, însă m-am înşelat. Odată cu acest statut trebuie să renunţăm la anumite privilegii şi mici plăceri. Bineînţeles, analizăm situaţii din alte puncte de vedere, şi nu mai vedem magia din lucruri mărunte, acum devenite banale.

Am mai observat că avem tendinţa de a-i critica pe cei mici pentru faptele şi gălăgia produsă, uitând total că şi noi am fost în posesia unui astfel de temperament. În clipele de luciditate ne întrebăm: “Aşa am fost şi eu?”, de parcă memoria se încadrează între adolescenţă şi maturitate. Uneori, utilizăm fraza detestată de noi înşine, dar rostită de adulţi: “Când eram de vârsta lor, nu ştiam de…”.  Copilăria e perioada unei senzaţii de inferioritate. Îi priveşti pe “cei mari” cu admiraţie, dar şi teamă şi aştepţi ziua când vei putea fi ca ei, cei care ţi-au influenţat trecerea prin lume.

Acum trei săptămâni am auzit o fetiţă zicându-i mamei: “Abia aştept să fiu mare!”. Încă nu ştie că după copilărie este lumea reală. În urma sa rămâne neantul. Da, un spaţiu gol, care aşteaptă ca amintirile să îl decoreze.

Lasă un răspuns

