A picat!

„- Dacă pezevenghiul ăsta nu e mâine în Bucureşti, la Cameră, îl dau afară pe cumnatu-său de la Credit!… Vreau să se ştie cine umblă în două luntre… Înţelegi… unul să nu lipsească… Am nevoie să fiu aprobat zgomotos…”

                                                   ( Camil Petrescu, „Patul lui Procust” )

   Nu guvernul Boc, care ar fi meritat din plin, ci săraca moţiune de cenzură. Din cauza celor opt voturi necesare pentru a fi validată, aceasta a avut un sfârşit tragic şi mult mediatizat. Astfel, prim-Bocul ţării a afişat cunoscutul zâmbet tâmp, urmat probabil de replica: “I-am ciuruit!”.

    Uimită? Nu! De parcă nu ne-am obişnuit deja cu acest guvern rezistent, imun la orice injurie şi observaţie venită din partea populaţiei. Mă întreb cum se numesc vitaminele pe care le folosesc: Nesimţire, Nepăsare, poate? Decât să ne omoare ei, prin reducerea salariilor, mai bine am căuta o frânghie bună. De ce să le lăsăm lor această satisfacţie? Acesta e caz tipic, deja. Astăzi sunt intrigată de alte manifestări ale politicienilor. În timpul votului, camera de plen a fost inundată de huiduieli şi de alte acţiuni. Supărat pe colegii PSD-işti, care întocmeau o listă a ruşinii, un oarecare deputat a realizat un knock out ( din câte am observat ) cu acel tabel impunător. Adevărul doare, dom’le! Dar nu asta este “faza zilei”. Cel mai sus menţionat are un coleg, al cărui nume l-am uitat, care a “dat citire” listei cu toţi corupţii. Domnul acesta are atitudine, nu glumă! Câteva fraze rostite de el, pe care le-am reţinut:”Nu se aude până în Brăila?”,  “Aici nu sunteţi la d-voastră la primărie!”, “Unde am făcut eu şcoala, Pa era înainte de Pe!”, “Faceţi poze, că rămâneţi în istorie!”. Avem pretenţia că parlamentul e un loc plin de oameni culţi, onorabili şi în primul rând diplomatici. Însă ceea ce a fost azi acolo, numai tact nu putem numi. Nu se mai aflau într-un loc în care se cere conduită, ci la uşa cortului. Da! Suntem conduşi de conflicte de interese, de nepotism şi de foarte mult egoism. Nu mai putem numi guvern o mână de oameni care defilează cu interesele personale pe la televizor.

    Acum aştept cu nerăbdare sancţiunile pentru cei care au votat pro moţiune, care nu au vrut să îl îngraşe pe Boc, ci care au dorit să aducă România la un grad de normalitate.

Lasă un răspuns

